sunnuntai 19. lokakuuta 2008

Roope pääsi luonnetestiin.

Kaikkien koirien kanssa on treenailtu tässä kuussa jonkin verran agilityä. Roopea en nyt tosiaan ole ilmoittanut agikisoihin, mutta Rikke ja Macy kävivät juoksemassa Tamskin kisoissa Saviojan Annen tekemän radan. Macy teki aivan mielettömän upean radan pysyen kokoajan minulla kontaktissa. Valitettavasti oma otteeni herpaantui puomilla ja tästä seurasi kieltovirhe. Macyn tulos siis 5vp. Sijoitus 7.s. Rikke teki radallaan sitten enemmän virheitä. Vitoset tuli kepeiltä, putkelta, A:lta ja puomilta. Tulokseksi lopulta 20,89 (0,89 pistettä aikavirhettä) ja sijoitus kuitenkin kolmas. Vain kolme sai radalla tuloksen, joten noinkin huonolla tuloksella pääsi palkinnoille. Eikä haitannut yhtään. Palkinnoiksi tuli lahjakortti mustiin ja mirriin, alennus seuraavaan agilitykisaan ja keksipaketti koirille.

6.10 otin koirat mukaan töihin, koska meillä kävi päivän aikana huoltomies. Onneksi töissä on tämä mahdollisuus.

Roopen kanssa päästiin vihdoin ja viimein luonnetestiin 18.10. Ihan täysin odotusten mukaisesti testi ei mennyt, mutta hetken tuloksia pureskeltuani olen niihin tyytyväinen. Olisin odottanut, että Roope minua kohtaan hyökättäessä tai kelkalla olisi haukkunut vieralle kohteelle ja edes hieman puolustanut minua. Kelkalla sentäs haukahti vissiin pari kertaa, mutta suurimmaksi osaksi pelkäsi ja oli niin kaukana kelkasta kuin hihna riitti. Kun toinen tuomareista hyökkäsi risun kanssa minua kohti odotin, että poika olisi siinäkin reagoinut haukunnalla. Eipä reagoinut. Seisoskeli aluksi minun ja uhkaajan välissä, mutta siirtyi lopulta minun taakse. Ei se pelännyt uhkaajaa, mutta ei kokenut aiheelliseksi alkaa sille haukkumaankaan. Kaisan kanssa testiä pohtiessa ymmärsin, että juuri tälläistä käytöstä olisi pitänytkin Roopelta odottaa. Sehän on ihan erilainen kuin Macy, joka tuossa tilanteessa haukkui minun ja päälle hyökänneen tuomarin välissä. Ovathan nuo kaksi aika eri luontoisia kuitenkin. Tässä tulokset ja alla muutama kuva, jotka ovat Kaisa Majasen ottamia.

Tuomarina toimivat Sami Kiiveri ja Marco Vuorisalo.

Toimintakyky: -2 Riittämätön
Terävyys: +1 Pieni ilman jäljelle jäävää hyökkäyshalua
Puolustushalu: -1 Haluton
Taisteluhalu: -2 Riittämätön
Hermorakenne: +1 Hieman rauhaton
Temperamentti: +2 Kohtuullisen vilkas
Kovuus: +1 Hieman pehmeä
Luoksepäästävyys: +3 Hyvänt
ahtoinen, luoksepäästävä, avoin
Laukauspelottomuus: +++ Laukausvarma

Tulos 119 - 51 yht. 68p.














Ei kommentteja: